Trebuie sa modificam performanta placii video. Adica cei de pe ati trec totul pe performance(
Vertical Refresh) iar cei cu placi video nvidia dau disable la
Vertical Sync.
Sa incepem cu marirea FPS-urilor in cs 1.6 pentru placile video ATI.In primul rand, e recomandat ca voi sa aveti ultimul update de pe site-ul oficial al placii video. Dupa ce faceti asta, intrati in driverul placii video:
Click dreapta pe
desktop ->
Settings ->
Advanced -> Selectati numele driverului si se va deschide panoul de control Catalyst. Dati click pe 3D din lista aflata in partea stanga ->
All Settings si cautati in lista aflata in partea dreapta pana gasiti optiunea
Wait for Vertical Refresh -> Alegeti de acolo
Always Off si apoi apasati pe
Apply.
Apoi, pentru a avea o performanta si mai mare puteti sa treceti toate optiunile din driver pe performance. O sa scada claritatea putin, dar veti avea mai multe fps-uri in joc. Nu am facut print pentru ca difera de la placa video la placa video.
Cam atat puteti face pe ati ca sa optimizati cs-ul.
Acum o sa va prezint un tutorial 100 fps constant pentru nvidia. Dam click dreapta pe desktop, apoi intram in nvidia control panel exact ca in poza:
Apoi, ca sa obtinem
100 FPS in cs 1.6 trebuie sa intram in
Adjust images settings with preview. Dupa ce am selectat
Adjust images settings with preview trebuie sa gasim si sa bifam
Use The Advanced 3D Image Settings.
Dupa ce am bifat
Use The Advanced 3D Image Settings in dreapta veti gasi
Take me there dam click pe el si acolo cautam
Vertical Sync. Dupa ce l-am gasit dam
Force OFF sau
OFF, depinde de cat de noua/veche este placa video.
Dam
Apply si
Ok. Apoi restartam calculatorul ca sa aibe efect setarile. La fel ca la tutorial ATI 100FPS puteti sa selectati Performance in loc de Quality pe celelalte optiuni.
Acum ca am terminat cu optimizarea driverelor, trecem la optimizarea din joc. Cateva setari pentru optimizarea jocului sunt suficiente.
hisound 0 – scade calitatea sunetului, foloseste procesor mai putin, creste fps
cl_minmodels 1 – vezi doar cate un model de jucator pentru fiecare echipa (adica doar un tip de T sau doar un tip de CT
m_filter 0 – foloseste procesorul daca e pe 1, asa ca pe 0 cresc fps-urile
cl_weather 0 – opreste ploaie, ninsoare si alte balarii de pe harta, cresc fps-urile
r_decals 2 si
mp_decals 2 – astea 2 sunt legate una de alta, iar daca le setati asa n-o sa mai vedeti spray-urile, urmele de la gloante pe pereti, sangele pe pereti)
cl_shadows 0 – scoate umbrele, cresc un pic fps-urile
gl_picmip 1/2/3 – 0 este default, dar cu cat se creste valoarea, 3 fiind maxim. se va vedea din ce in ce mai prost, se pot vedea modificarile doar daca o setati cand intrati in cs 1.6 fara sa fi intrat pe vreun server inainte
gl_texturemode “GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST” – asta e pentru mipmap
gl_ztrick 1 – cu comanda asta obiectele de la distanta pe care nu le mai puteti vedea s-ar putea sa flicare, dar cresc fps-urile)
cl_corpsestay 5 (cate secunde sa stea cadavrul unui jucator intins pe jos de cand l-ati omorat, daca dispare repede, cresc fps-urile)
hud_draw 0 – face tot hud-ul sa dispara, dar nu veti mai putea vedea anunturile adminilor
Pentru cei care au placi video ATI le recomand si urmatoarele doua comenzi:
ati_npatch 0
ati_subdiv 0Foarte multi dintre voi folositi developer 1. GRESIT. Acea comanda nu arata fps-urile reale, cel mai bine folositi developer 0 cu setarile de mai sus.
La aceste setari puteti adauga
cl_updaterate 35 – in caz ca aveti choke pe server scadeti si la o valoare mai mica updaterate. In cazul in care nu aveti choke, puteti ridica valorea acestea.
Valoarea choke-ului puteti s-o verificati prin comanda
net_graph 3c
l_cmdrate 100ex_interp 0.1 - aceasta setare face media dintre cl_updaterate si cl_cmdrate . Se recomanda 0.01 doar DACA jucati de la internet cafee, in retea. In rest, ex_interp 0.1 pe servere publice.